Yapılan araştırmalarda LGS ve YKS sınavlarında ileri derecede başarılı olan öğrencilerin okuma hızının en az 225-275 kelime arasında olduğu tespit edilmiştir. Çünkü okuma hızının belli bir seviyede olması konsantrasyonu sağladığı için anlamayı da kolaylaştırmaktadır. Yavaş okuyan öğrencinin dikkati dağınıktır, ayrıca beyin gündelik düşüncelerle daha fazla meşguldür. Hızlı okumayı başaran öğrenciler hem daha iyi anlar hem daha başarılı olur.
Belirli bir hıza ulaşan öğrencinin edinmesi gereken bir diğer kazanım da dikkatinin üst düzeyde olmasıdır. Çünkü eskiden bir metnin yüzde 60-70’ini anlayarak soruyu doğru yapma ihtimali yüksek iken artık başarılı olmak için metnin yüzde 90-95’ini çok iyi anlamak gerekmektedir. Bazen tek bir kelime yüzünden soru kaçırmak mümkün olmaktadır. Bu yüzden hızlı okumanın yanında dikkat seviyesinin de güçlü olması gerekmektedir.
Sınav odaklı anlayarak hızlı okuma eğitimiyle dikkat ve odaklanmayı güçlendirilerek öğrencinin daha dikkatli olması sağlanmaktadır. Özellikle son yıllarda soyut konulu uzun paragraf soruları öğrencileri zorlamaktadır. Paragrafı düz bir okuma ile çözmek zorlaşmıştır. Aslına bakılırsa paragraf soruları da matematik gibidir. Belirli kurallar çerçevesinde sorular oluşturulmaktadır.
Bu kuralları ve teknik detayları bilen öğrenciler, sınavlarda daha yüksek netlere ulaşmaktadır. Dolayısıyla hem anlayarak hızlı okuyan hem dikkat ve odaklanması belirli bir seviyenin üzerinde olan hem de paragrafı doğru tekniklerle çözebilen öğrenciler sınavlarda daha başarılı olur. Öğrencilerin paragraf tekniklerini bilmesi sadece Türkçe dersinde değil diğer derslerde de başarılı olmasına yardımcı olacaktır.